Friday, May 25, 2012

SIKAP SI PENTERNAK ARNAB

SALAM...semoga anda wahai pembaca dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..entyr kali ini saya mahu berkongsi kepada anda peminat arnab semua,iaitu tajuk berkenaan seperti diatas..baiklah,telah lama saya lihat dan perhatikan sikap2 si penternak arnab yg sering menjadikan saya bertanya,"dimanakah silapnya"apa yg saya mahu sampaikan disini ialah,terlalu ramai yg mahu berniaga didalam penternakan arnab ini,tetapi masing2 mahu mengurangkan kos tetapi kualiti ternakan diabaikan,ini berlaku disebabkan kurangnya mendapat sambutan dari org ramai dengan apa yg mereka cuba niagakan itu,lalu mereka akan memberi sumber pemakanan arnab yg diragui sama sekali pd nutrien makanan tersebut..ibarat mahu bekerja secara bijak tetapi silap pd caranya..saya mahu menasihatkan kepada anda yg baru berminat dalam dunia penternakan arnab,berhati hatilah didalam memilih dari siapa yg bakal anda beli arnab itu,perhatikan makanan apa yg mereka beri pd arnab mereka,air apakah yg diberi kepada arnab arnab belaan mereka itu..dapatkan tips2 serta pandangan dari penternak yg serius didalam industri penternakan arnab ini,selalunya mereka yg menjalankan biz separuh masa ini tidak mempunyai masa yg cukup utk pentingkan kualiti penternakan arnab yg super..jadi,dari apa yg saya mahu sampaikan,hargai peluang yg ada,buatlah sebaik mungkin jika anda benar2 minat didalam industri penternakan arnab dan juga haiwan2 lain..salam..

No comments:

Post a Comment