Wednesday, May 16, 2012

MASALAH ARNAB MAKAN BULU SENDIRI

SALAM...kepada pembaca blog saya semua,hari ini atau kali ini saya mahu berkongsi kepada anda tentang permasalahan berkenaan tajuk diatas.baiklah,masalah ini sudah pun saya cuba bincangkn dgn rakan ppenternak saya,tetapi jawapan yg benar2 pasti masih belum di ketahui secara sahih,saling bertukar pendapat dan idea juga pengalaman masing ternyata masih didlm pencarian,bukan mudah utk berdepan dgn arnab yg suka memakan bulu mereka sendiri,kerana sy sendiri tidak pernah berdepan yg arnab memakan bulu mereka secara sengaja,cuma adakalanya mereka memakan bulu mereka dgn secara tidak tersengaja sahaja,ini sering berlaku kepada arnab yg berbulu panjang seperti arnab teddy bear,english anggora,lion head,fuzzy lop,cuma apa yg boleh kita abntu hanyalah pastikan bekalan air yg mencukupi,dan selebihnya kita boleh iktiar dgn memberi beberapa ubat,tetapi saya lupa pula nama ubat itu apa,nnti saya akan update jika sudah ada ubatnya itu..sekian,smpi disini saja..salam..

2 comments:

  1. arnab saya suka gigit pastu makan bulu arnab lain.. lima2 ekor tiada bulu

    ReplyDelete
  2. Helo sya nak tanya kenapa arnab angora sya selalu jilat bulunya

    ReplyDelete