Monday, April 9, 2012

"MITOS" ARNAB JANTAN MAKAN ANAK..

SALAM..kepada pembaca blog saya yg saya sygi semua,tajuk di blog saya kali ini ialah,berkaitan mitos yg sering kita dgrberkenaan arnab jantan "akan" memakan anak arnab yg bari dilahirkan..
baiklah,setelah sekian tidak begitu lama dlm industri pembelaan,penternakan arnab,belum pernah sekali pun perkara begini terjadi kepada arnab betina saya yg melahirkan anak didlm reban si arnab jantan,sy berpendapat,arnab jantan yg mereka war war kan memakan anak yg baru saja si betina lahirkan terbyata tidak benar sama skali,kenyataan saya ini berlandaskan pengalaman dan juga berlandaskan praktikal dan percubaan yg sering saya lakukan serta berlaku secara tidak sengaja..jadi nasihat saya kepada mereka yg diluar sana,jika mahu mencari ilmu berkaitan arnab,haruslah berhati hati bila membaca blog berkaitan arnab,kerana ramai yg menulis blog berkaitan arnab itu sendiri tidak mempunyai pengalaman,byk yg cuma copy n paste tajuk dari blog org lain yg tidak mempunyai pglmn juga..tidak semua input di blog boleh di guna pakai,kerana sekadar teori pd penulis tanpa mempraktikkan atau mendapat pemgesahan dri ujian itu usahlah anda mengikut secara membuta tuli..sampai disini saja entry saya kali ini,salam..tqvm..

No comments:

Post a Comment