Sunday, April 22, 2012

KESILAPAN MAKLUMAT TENTANG ARNAB

SALAM...dan selamat sejahtera kepada pembaca blog saya semuanya..pada hari ini entry yg bakal saya kisahkan ini ialah berkenaan kesilapan terhadap atau berkaitan penternakan dan juga cara pembelaan arnab,utk maklumat pembaca sekelian.pada minggu ini saya sering di tujahkan dengan begitu banyak pertayaan dari mereka yg baru ingin membela arnab,dan juga tidak ketinggal juga mereka yg sudah separuh lama didalam bidang arnab ini juga,pelbagai pendapat telah mereka adukan kepada saya akan kepincangan maklumat berkaitan ini,seperti : peratusan antara PELLET dan HAY,tentang EM4,tentang REBAN ARNAB,tentang PERKAHWINAN ARNAB,tentang  PERUBATAN ARNAB,tentang AIR KENCING ARNAB dan ada beberapa lagy yg saya tidak mampu utk mengigatkan semula..baiklah,saya sering berpesan kepada anda yg bakal mahupun peminat tegar arnab,jika anda mahukan maklumat daripada org yg telah lama didalam bidang penternakan arnab ini,sila pastikan latar belakang penternak itu anda dpt semak sedikit demi sedikit,ini kerana,perbezaan diantara setiap penternak arnab begitu byk sekali,yg hairannya ramai dikalagan mereka ini hanyalah bersandar kepada bahan bacaan,dan praktikalnya kurang sekali,mereka lebih gemar dapatkan maklumat dari blog2 yg ntah betul ntah tidak itu,mksd saya ialah,pastikan breeder rabbit itu menjalani pengalaman itu secara praktikal,bukannya teori semata mata,kepada mereka yg masih kurang arif lagy berkenaan penternakan,cara penjagaan,sumber makanan,sumber bahan perubatan utk arnab dan gp mereka,bolehlah anda terus menghubungi saya utk mendapatkan maklumat,digalakan utk terus telefon saya,kerana itu lebih mudah lagy sebenarnya..jadi,nasihat saya buat pembaca blog saya,"tiada pengalaman yg paling terbaik sekali selain arnab anda sendiri yg beri anda pengalaman itu"salam...tqvm.. :D

No comments:

Post a Comment