Friday, December 5, 2014

TIPS JIKA ARNAB ATAU HAIWAN PELIHARAAN ANDA MENDAPAT LUKA

SALAM..hari ini saya mahu memberi pembaca tips berkenaan haiwan yg anda sayangi luka,luka mampu menjadi suatu musibah akibat jangkitan kuman yg tidak sengaja,kerana haiwan anda bebas dgn kuman secara terbuka,samada luka akibat gaduh atau luka akibat kemalangan,disini saya memberi anda tips yg amat murah dan selamat serta bersih utk anda berikan kpd haiwan peliharaan anda iaitu sejenis antibakteria iaitu hand sanitizer..nasihat saya usah sapu dgn minyak gamat pd haiwan kesygan anda kerana mereka berbulu,unsur minyak pd bulu byk keburukan seperti hama,kuman,kelimumur akan mudah hinggap,selain itu ia akan merosakkn bulu haiwan anda.saya memang praktikn perkara ini sejak dahulu lagi,kerana pengalaman saya merawat arnab pelanggan ttg ni..pd permulaan sapuan pd haiwan mereka akan pedih dlm 2-3 saat,selepas itu mereka akan reda dan nyaman..selamat mencuba :)
#tips_bela_arnab #arnab #google #rabbit #bunny #kelinci

1 comment:

  1. Kalau luka berlaku pada baby arnab macam mne ? Guna hand sanitizer juga ke ?

    ReplyDelete