Sunday, October 19, 2014

MASALAH TAIK ARNAB LEMBIK

as salam..lama sudah saya tidak update blog saya kerana kesibukan masa..alhadulillah perniagaan arnab saya semakin meningkat,setelah menempuh beberapa fasa kesusuahan..baiklah hari ini saya mahu beri penerangan sedikit tentang masalah berkaitan najis arnab yg tidak normal iaitu najis lembik..memandangkan saya tiada contoh najis arnab yg lembik,jadi saya akan memberi info secara lisan shj..ramai org atau peminat arnab tersilap samada najis arnab mereka cirit atau lembik,jadi fizikal najis arnab yg cirit ialah seperti airmmmg benar2 cair seperti air,manakala najis arnab yg lembik ia masih mempunyai bentuk fizikal najis,cuma ia lembik dan bercantum cantum,jadi apa yg menyebabkn najis arnab ini lembik?berikut ialah puncanya..
1.kerana makan makanan berprotien tggi
2.kerana sakit perut biasa2
jadi anda tidak perlu risau ttg itu,nnti ia akan pulih semula,tetapi ada juga jenis arnab yg begitu najisnya..cuma agak busuk shj najisnya.baiklah hanya sekadar ini shj tips dan info sy kongsikn,sygilah haiuwan peliharaan anda seperti mereka dlm keluarga anda juga..tq dan as salam..

2 comments: