Wednesday, March 6, 2013

ANAK ARNAB FLEMISH GIANT SAYA MATI

salam,hari ini saya mahu maklumkan kepada pembaca blog saya ttg anak arnab flemish giant (fg) sy mati secara tiba-tuba,dari apa yg saya tahu atau maklum ialah berpunca dari sikap tergesa2 ia utk makan pellet yg adik sy berikan pd ms waktu makan tgh hari tadi,secara tidak sengaja tiba2 terus ia mengelitik seolah tidak dpt bernafas,perkara ini biasa berlaku dlm dunia penternakan arnab,sudah ajal dia hanya hidup selama 2 bulan shj,debgan bentuk fizikal ia yg cacat itu saya rasa ada baiknya ALLAH SWT ambil shj nyawanya,semoga ia tenang,amin..baiklah,jika perkara sebegini terjadi kepada arnab anda saya berharap anda tidak usah panik,kerana ia memang sering kali berlaku walaupun tidak kerap..jika kucing mereka mampu muntahkan kembali,tetapi jika arnab memang tidak akan muntahkan,kerana usus mereka tidak sama fungsi..baiklah,setakat ini shj kali ini,jika ada apa2 berita saya akan kongsikan kepada anda tentang dunia penternakan arnab..


No comments:

Post a Comment