Thursday, July 5, 2012

KHASIAT DAGING ARNAB ATAU KELINCI

SALAM...kepada pembaca setia blog saya semua,pada kali ini saya mahu memaklumkan kepada anda semua,bahawa nya "arnab pelangi ent" telah pun mula menjual daging arnab atau kelinci segar,disini saya mahu memberi sedikit info tentang khasiatnya daging arnab utk kesihatan manusia khususnya...
telah ramai yg kita sedia tahu yg pemakan daging arnab dimalaysia ini amat kurang,jadi saya mengambil peluang ini secara positif kerana saya rasa ia mempunyai potensi untuk menjadi sumber protien negara malaysia,jadi secara lansungnya saya rasa ia amat2 berbaloi utk kita buat pelaburan didalam membekalkan daging arnab secara sederhana pada permulaan perniagaan saya ini,tahukah anda daging arnab ialah daging yg terbaik sekali didalam senarai daging2 yg lain seperti ayam,lembu,kambing secara mudahnya,kerana majoriti itu ialah daging yg sering org malaysia makan utk tujuan makanan utama dalam menu,kandungan kalori yg terendah juga didalam daging arnab ini mampu menjadikan kesihatan kita mencapai ditahap yg optimum,maka ia daging yg paling terbaik didalam kandungan kalori daging2 yg lain,kandungan lemak didalam daging arnab juga memberikan kita semua berita baik,yg mana ia juga mempunyai kandungan lemak yg terendah didalam semua senarai daging yg kita sering makan setiap hari,jadi secara lansung ia menjadikan daging yg terbaik utk kesihatan kita secara optimum,protien,daging arnab juga mampu membekalkan kandungan protien seharian yg kita perlukan,kerana kandungan protien daging arnab mempunyai keputusan yg terbaik melebihi daging2 yg lain,ia mampu membantu pertumbuhan otot yg baik utk manusia..
daging arnab juga mengandungi sumber seperti VITAMIN B12 VITAMIN B3 sungguh baik sumber vitamin itu,kerana mampu meningkatkan sistem metabolisma dan juga meningkatkn hubungan suami isteri secara lansungnya,
khasiat lainnya juga seperti MINERAL,ANTIOXSIDA,selain itu daging arnab juga mampu mengelakan dari kita diserang penyakit cancer kulit dan cancer kelamin,mungkin juga ia boleh mencegah penyakit wanita,wallahualam..harap2 begitu..hmm baiklah,setakat ini sahaja informasi daging arnab yg mampu saya kongsikan kepada anda semua,diharap menu daging arnab akan menjadi menu utama pada suatu hari kelak..salam..

No comments:

Post a Comment