Tuesday, March 13, 2012

PENJAGAAN NORMAL UNTUK ARNAB ANDA

salam semua,pd hari ini saya mahu berkongsi tips kepada anda semua berkenaan penjagaan normal atau asaa kepada arnab anda,baiklah,kita sedia tahu dan sering mendegar dari mulut ke mulut mereka yg pernah menbela arnab ini sering putus asa kerana mereka katakan bela arnab agak susah,tp sebenarnya jika bertanya kepada saya,bela arnab amatlah mudah,kerana mereka mudah,hanya pastikan makanan dan minuman mereka semuanya tepat untuk diet mereka yg betul sebagai seekor arnab yg nyata,seperti pellet arnab,timothy hay,alfafa hay dan makanan tambahan yg lain seperti vitamin dan multi vitamin,dan juga air yg bersih,reban yg bersih.ini adalah asas saja,jika anda boleh menjaga perkara ini saja,insyaallah arnab anda sehat semuanya,yg perkara lain itu anda bolehlah bertanya kepada "arnab pelangi" dan untuk makluman pembaca semua pd waktu skg ni kita atau sy sendiri akan sentiasa berdepan dengan pelbagai pendapat dan pandagan dari breeder2 arnab,tp itu tidaklah menjadi masalah kepada saya,kerana masing2 mempunyai pendapat masing2 itu saya hormati mereka semua..jadi kepada anda diluar sana yg masih merasakan anda baru mahu berjinak jinak dlm penjagaan arnab ini,pertama sekali saya mahu maklumkan kepada anda,bela arnab memang best dan sgt menghiburkan anda..boleh hilangkan stress anda :D jika anda ada masalah atau mahu bertanya apa2,sila hubungi saya.terima kasih :D

No comments:

Post a Comment