Sunday, October 30, 2011

BERFIKIRAN LOJIK ITU BAGUS..

SALAM..kepada pembaca sekelian pd hari ini saya mahu berkongsi kepada anda semua iaitu tentang "menerima pandagan yg lain tidak salah" baiklah,terlalu banyak pendapat yg sering kita dengar tentang penternakan arnab,si A kata begini,si B kata begini,si C pula kata begini.jadi mana 1 kah pandagan yg boleh kita dgr sebenarnya,disini saya mahu anda semua berfikiran terbuka semasa menerima pandangan itu,kaji,selidik dahulu apakah itu masuk akal atau tidak,kerana ramai diluar sana sering mengemukakanalasan yg terkeluar dari fitrah kejadian,contohnya mereka berkata," arnab tidak tahan dengan udara yg sejuk "ingin saya katakan kepada mereka apakah alasan anda bila berkata sedemikian? namun jwpn yg agak membosankan ialah " dgr ckp2 org saja " arnab sebenarnya tahan udara sejuk,tetapi tidak tahan dengan udara yg panas.alasan saya islah,arnab ialah haiwan berbulu,jadi secara lojiknya ialah ia mampu bertahan dgn udara yg sejuk walau 1 bulan berterusan cuaca hujan dengan syarat ia tidak basah..banyak lagi contoh2 yg boleh diberikan,tetapi saya mahu anda sendiri berfikir secara lojik jika bertanya kepada mereka tentang permasalahan berkaitan arnab..sampai disini sahaja hujah saya,sekian,SALAM..TQVM..

No comments:

Post a Comment