Thursday, July 21, 2011

pellet arnab

ramai yg sering bertanya "pellet apakah yg terbaik utk arnab"
1.FFM kah?
2.CARGILL kah?
3.GOLD COIN kah?
4.BENGY kah?

CARGILL...
baik mengikut dari pengunaan saya sbb saya gunakan cargill,sepanjang saya gunakan cargill arnab2 jagaan saya,saya dapati arnab2 ini dpt pertumbuhan yg begitu baik skali dari segi kesihatan mahupun bulu,baik dari segi kesihatan,arnab nmpk sehat dgn tumbesaran yg sememangnya anda akan dpt lihat dgn mata kasar,dari segi bulu pula pun anda akan dapat lihat perubahan yg begitu byk..

FFM...
baik,saya tidak pernah mengunakan pellet ini,tetapi dari apa yg sering saya lihat dari info bungkusan FFM ialah "untuk membesarkan arnab" ok itu ayatnya,ayat ini merujuk kepada penternak yg membela baka pedaging mmg sesuai pada saya utk gunakan pellet ini,ini hanyalah dari pndgan saya saja...tetapi saya tidak pernah dgr dari kepuasan penguna dari segi khasiat yg lain pula seperti cargill..

GOLD COIN...
baik,pellet ini pula hanyalah sekadar standart pengunaan,diet yg agak seimbang,cukup sekadar penjagaan biasa saja..walaupun saya tidak pernah gunakan pellet ini tetapi ramai ahli2 rifof yg bila saya bertanya "guna tk gold coin" mereka katakan "tidak" tp bukan bererti pellet ini tidak bgs,mgkin dri segi jualan belum begitu meluas lagy..pd saya pellet ini hanya utk pengunaan biasa dan penjimatan wang tanpa memudaratkan arnab..

BENGY..
baik,pellet bengy ini dari apa yg saya dgrkn dari sahabat2 yg gunakan pellet ini,ramai yg berungut dgn performance pellet ini,sekadar buat ada2 time terdesak okla pellet ini..walaupun ada yg pakai ok,tp performance dia still tkleh lwn yg lain..walaupun saya tidak mengunakan pellet ini tapi susah mau tengok pembela arnab mahu berikan arnab mereka pellet ini..

sekian saja stakat ini..salam. :)

No comments:

Post a Comment